Vés al contingut

Nou incendi a l’abocador de Can Mata

Un altre incendi ha assolat l’abocador de Can Mata, diumenge passat a la nit. Un foc més que confirma el que hem estat denunciant durant anys: Can Mata és un perill per a la nostra salut i el nostre medi ambient.

Les flames es van desfermar al front d’explotació de l’abocador, i van obligar diverses dotacions de bombers i maquinària de Pre Zero a actuar per extingir-les. Però la pregunta crucial és: quant de temps més continuarem tolerant aquesta situació?

PreZero, com sempre, culpabilitzarà el vent i la calor. Tot i això, sabem que no es tracta només de «circumstàncies meteorològiques». L?incendi sorgeix precisament per la manca de mesures de seguretat bàsiques que PreZero hauria d?aplicar. Com ja hem denunciat repetides vegades, l’abocador incompleix la normativa ambiental en no cobrir-se els residus en finalitzar cada jornada amb la capa de terra obligatòria.

Potser no n’hi ha prou amb les constants emissions de gasos contaminants i olors nauseabunds que patim diàriament? Els veïns de Can Rial van haver de tancar les finestres per evitar respirar el fum tòxic, un recordatori més del mal que aquest abocador causa a la nostra salut.

L’Agència de Residus de Catalunya continua mirant cap a una altra banda, i permet la impunitat de Pre Zero. Fins quan continuarem sent ciutadans de segona classe?

És hora de prendre mesures contundents. Exigim la clausura definitiva de Can Mata i un canvi real a les polítiques de gestió de residus. Només així podrem garantir un futur més sa i sostenible per a tothom.

No permetrem que la nostra salut segueixi sent sacrificada pel lucre! Unirem les nostres veus fins a aconseguir la justícia ambiental!

Uneix-te a la lluita, uneix-te a Tanquem Can Mata.